استاد محمود امامی نجف آبادی

نشر سخنان استاد محمود امامی نجف آبادی

استاد محمود امامی نجف آبادی

نشر سخنان استاد محمود امامی نجف آبادی

بسم الله الرحمن الرحیم

در این وبلاگ قصد بر آن داریم تا سخنان حضرت استاد محمود امامی نجف آبادی (از شاگردان استاد علامه حسن زاده آملی) را خدمت سالکان کوی حقیقت تقدیم بداریم

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

حرکت به سمت اخلاص

دوشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۵، ۰۴:۲۴ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

نیت، روح علم و عمل ماست و اخلاص، روح نیت ما، پس باید حواسمان را جمع کنیم که نیت مان راخالص کنیم، حال چطور؟ باید به خودمان تحمیل کنیم، چون شیطان همیشه درکنار خودمان بلکه درخودمان حاضر است و باید قدم به قدم با او مبارزه کرد و هرجا که خواست نیت ما را از بین ببرد باید با او مبارزه کنیم، لذا بعضی ها به زبان می آوردند که : ما لشکر خدا هستیم و به امر اوکار انجام می دهیم و شیطان را طرد و رفض می کردند.

أعوذ بالله من الشیطان الرجیم یعنی پناه بردیم به خدا
یعنی شیطان همانجا آماده است یعنی خودمان حاضر هستیم. ولی اگر برای خودمان انجام بدهیم دراین صورت دیگر پناه به خدا نبردیم. مثل اینکه شمر أعوذ بالله بگوید وسر سیدالشهدا(علیه السلام)را ببرد او بیخود حرف می زند یا اینکه آدم بسم الله الرحمن الرحیم بگوید برای معصیت.

بسم الله الرحمن الرحیم آنجایی است که آدم در واجب و مستحب باشد، واجب و مستحب هم یعنی نه برای خودش بلکه فقط برای اطاعت خدا ، وقتی اینطور بود آدم به تدریج به سمت اخلاص حرکت می کند.

استاد محمود امامی


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی